Forum NaDrodze.pl Strona Glowna NaDrodze.pl
Forum Dyskusyjne Polskich Pomocy Drogowych
 
AlbumAlbum FAQFAQ   SzukajSzukaj   UzytkownicyUzytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj sie, by sprawdzic wiadomosciZaloguj sie, by sprawdzic wiadomosci   ZalogujZaloguj 

Rynia... 10 lat temu :)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NaDrodze.pl Strona Glowna -> Czyli jak hartowała się stal ...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastepny temat  
Autor Wiadomosc
Muki
Lamborghini
Lamborghini


Dolaczyl: 18 Gru 2005
Posty: 3056
Skad: Gdańsk Holservice

PostWyslany: Sro Gru 28, 2011 10:58 am    Temat postu: Rynia... 10 lat temu :) Odpowiedz z cytatem

To były sprzęty ! a zaciągnięte tam przyjaźnie żyją do dziś


Pomogą na drodze
II edycja Wystawy Pojazdów Ratownictwa Drogowego Road Assistance 2000, w Ryni
Pomogą na drodze


Pojazd ratowniczy, na bazie Mercedesa, wystawiony przez firmę Kapustka
Pomogą na drodze

Zalecane parametry dla podwozia przystosowanego do zabudowy to: silnik o mocy 300 KM z napędem 6x4 przy masie całkowitej 32 tony i dopuszczalnym obciążeniu wózka tylnego 32 t. Na zdjęciu: pojazd ratowniczy na bazie Iveco.
Pomogą na drodze

Na wystawie w Ryni firma Kapustka zaprezentowała pojazd zbudowany na bazie Mercedesa z napędem 8x6
Pomogą na drodze

Najnowszy typ zabudowy Miller Industries (firmy Szumar), o konstrukcji wysięgnikowej, regulowanej w kilku płaszczyznach pozwala na szybkie odholowanie pojazdu z miejsca wypadku. Czterofunkcyjny pilot steruje pracą wysięgnika oraz wideł.
Wprawdzie w naszym kraju zarejestrowanych jest blisko 7 tys. firm zajmujących się świadczeniem usług pomocy drogowej, jednak nie wszystkie z nich spełniają standardy europejskie. Ponadto, tylko nieliczne dysponują odpowiednim sprzętem specjalistycznym, by nieść pomoc także pojazdom ciężarowym. Kolejna, II już edycja zakończonej we wrześniu br. wystawy Pojazdów Ratownictwa Drogowego Road Assistance 2000,
Wprawdzie w naszym kraju zarejestrowanych jest blisko 7 tys. firm zajmujących się świadczeniem usług pomocy drogowej, jednak nie wszystkie z nich spełniają standardy europejskie. Ponadto, tylko nieliczne dysponują odpowiednim sprzętem specjalistycznym, by nieść pomoc także pojazdom ciężarowym. Kolejna, II już edycja zakończonej we wrześniu br. wystawy Pojazdów Ratownictwa Drogowego Road Assistance 2000, w Ryni koło Warszawy wskazała aktualne kierunki rozwoju służb zajmujących się niesieniem pomocy ofiarom wypadków drogowych, jak i techniczne możliwości naprawy ciężkich pojazdów drogowych na trasie.
Ranga tegorocznej wystawy została podniesiona poprzez uczestnictwo przedstawicieli międzynarodowych organizacji, m.in. honorowymi gośćmi byli: Gustaw Adolf Neet - prezydent Niemieckiego Stowarzyszenia Pomocy Drogowej (VBA) oraz Hendrich von Amerongen, wiceprezydent Międzynarodowej Federacji Specjalistów Pomocy Drogowej (IFRS).
Organizator i gospodarz wystawy Remigiusz Witkowski uważa, że tegoroczna ekspozycja mogła zainteresować zarówno małe, jak i duże firmy pomocy drogowej. W sumie zaprezentowały się 42 firmy specjalistyczne oraz ponad 50 pojazdów ratownictwa drogowego. Świadkowie bądź uczestnicy kolizji drogowych, zwłaszcza z udziałem pojazdów o dużym tonażu lub służących do przewozu niebezpiecznych substancji wiedzą, jak wiele zależy od szybkiej i fachowej pomocy. Niestety, specjalistycznych pojazdów pomocy drogowej dla ciężkich ciągników nadal jest za mało. Jacek Michasiewicz, prezes warszawskiej firmy Towing podkreśla, że dynamiczny rozwój rynku pojazdów ratownictwa drogowego uwzględnia również potrzeby kierowców ciężarówek, którzy nierzadko podczas awarii w trasie potrzebują fachowej pomocy.
Przykładem zaangażowania się w specjalistyczne ratownictwo drogowe była prezentacja parku samochodowego firmy Rajmunda Kapustki z Chełma Śląskiego. Na wystawie w Ryni firma Kapustka zaprezentowała pojazd zbudowany na bazie Mercedesa z napędem 8x6, który spełniał rygorystyczne standardy europejskie. W jego wyposażeniu znajduje się zestaw narzędzi pneumatycznych, sprzęt do cięcia betonu, metali i drewna, komplet pojemników i sprzętu do neutralizacji i usuwania zanieczyszczeń jezdni. Jednak podstawowym atutem Mercedesa z firmy Kapustka jest 100-tonowa wciągarka oraz pasy firmy Dolezych służące do podnoszenia cysterny o masie własnej 32 tony.
Już wkrótce kierowcy ciężarówek, pokonujących odcinek autostrady A4, będą mogli liczyć na fachową pomoc załogi pomarańczowego Mercedesa.
Ofertę ciężkiej zabudowy pojazdów pomocy drogowej przedstawiła firma Euro-Kran z Pyskowic. Zalecane parametry dla podwozia przystosowanego do zabudowy to: silnik o mocy 300 KM z napędem 6x4 przy masie całkowitej 32 tony i dopuszczalnym obciążeniu wózka tylnego 32 t. Prezentowany na targach pojazd z wysięgnikiem holowniczym wyposażony był w dwie przyciągarki: główną i pomocniczą firmy Sepson o sile uciągu odpowiednio 30 i 10 ton. W celu poprawy stateczności samochodu oraz zwiększenia skuteczności wysięgnika holowniczego, zamontowano na ramie pośredniej, na wysokości tylnego mostu blokady hydrauliczne w postaci zespołu 4 siłowników. Ponadto, siłowniki połączone są w taki sposób, że niezależnie od wychylenia mostu blokują każdą parę kół jezdnych, odciążając zawieszenie samochodu. Firma z Pyskowic posiada również uprawnienia na montaż, remonty i produkcję żurawi samochodowych.
Kompleksową adaptacją pojazdów pomocy drogowej zajmuje się także firma Drewex OK. z Glina k. Otwocka, która na wystawie Road Assistance 2000 zaprezentowała urządzenia dodatkowe do żurawi, takie jak: chwytaki, rotatory, haki czy zawiesia. Żurawie montuje się na podwoziu pojazdów m.in.: Liaz, Tatra, MB, Iveco, Star. Na swoim stoisku Drewex OK. wystawił zbudowaną na bazie DAF-Leyland platformę samochodową o ład. 2,75 t. W ofercie firma ma platformy o ład. 2,75; 3,5; 5 ton. W tym roku firma wyeksportowała 8 platform do Wielkiej Brytanii.
Działająca na rynku od 1974 roku firma Szumar S.C. z Parszowa przedstawiła gamę nadwozi specjalistycznych o masie całkowitej do 3,5 t do 8 t oraz do 12 t. Wszystkie podwozia wykonywane są ze stali perforowanej. Platformy pomocy drogowej montowane są na podwoziach każdej marki. Istnieje możliwość przystosowania zabudowy do indywidualnych potrzeb klienta, niekoniecznie związanych z pomocą drogową, np. pod maszyny budowlane o specjalnych wymaganiach lub wózki widłowe. Standardowo platformy wyposażane są we wciągarkę elektryczną Ramsey oraz atestowany hak holowniczy firmy Brink ze złączem elektrycznym. W Ryni firma Szumar przedstawiła również kilka modeli wciągarek Ramsey Winch. Począwszy od serii Platinum, stworzonej dla potrzeb sportów terenowych oraz ProPlus i REP dla aut terenowych. Uwagę zwiedzających zwracała seria RE - przeznaczona do samochodów z zabudową typu pomoc drogowa. Zastosowana w tej serii przekładnia ślimakowa zwiększa moc wciągarki oraz wydłuża jej żywotność. W zależności od typu, model RE ma maksymalny uciąg od 3.620 kg do 5.440 kg. Prezentacjom różnego typu pojazdów towarzyszyły pokazy ratownictwa drogowego z użyciem sprzętu specjalistycznego.



Pojazd ratowniczy, na bazie Mercedesa, wystawiony przez firmę Kapustka



Zalecane parametry dla podwozia przystosowanego do zabudowy to: silnik o mocy 300 KM z napędem 6x4 przy masie całkowitej 32 tony i dopuszczalnym obciążeniu wózka tylnego 32 t. Na zdjęciu: pojazd ratowniczy na bazie Iveco.



Na wystawie w Ryni firma Kapustka zaprezentowała pojazd zbudowany na bazie Mercedesa z napędem 8x6



Najnowszy typ zabudowy Miller Industries (firmy Szumar), o konstrukcji wysięgnikowej, regulowanej w kilku płaszczyznach pozwala na szybkie odholowanie pojazdu z miejsca wypadku. Czterofunkcyjny pilot steruje pracą wysięgnika oraz wideł.
_________________
Holservice Gdańsk
Powrot do gory
Zobacz profil autora Wyslij prywatna wiadomosc Odwiedz strone autora WP Kontakt
Wyswietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NaDrodze.pl Strona Glowna -> Czyli jak hartowała się stal ... Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mozesz pisac nowych tematow
Nie mozesz odpowiadac w tematach
Nie mozesz zmieniac swoich postow
Nie mozesz usuwac swoich postow
Nie mozesz glosowac w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group